Trénink se záchranáři

29.03.2009 23:22

Včera, tj. v pondělí jsme na veterině potrénovali se záchranáři. Hodně se n nejen štěkali, ale i fotili. Budeme se snažit co nejdříve doplnit fotky....

Tento trénink byl zajímavý, jen já jsem dokázala vytvořit dvě chyby. Na tréninku jsme udělali dvě kola. První se třemi a druhý se dvěma úkryty a jedním odběhnutím. Pro Hesulku, Matese a Kačku jsem vytvořili lehčí variantu. První úkryt mezi zdí a kontejnerem přístupný pouze z jedné strany ihned po zahájení prohlídky (tzv. na blbečka), druhý byl v malém vozíku pod schody a poslední v otevřeném vozíku pro koně (přepravují se v něm prasata). První i druhý úkryt zvládnli všichni na vbornou, až na Hesu, která váhala mezi ukrytým Milanem a hnojem pod vozíkem. Třetí úkryt byl také bez větších problémů, ovšem "voňavý" vozík značně zaujal jak Hesu, tak i Kačku. Fanda, Aťa a Helenka měli úkryty o něco těžší. Obě holky měli první osobu ukrytou na sile, druhou v téměř zavřené avii na přepravu skotu a poslední v zavřeném, již výše zmiňovaném, vozíku pro koně. Fanda měl první osobu na blbečka. První úkryty měl všichni velmi rychle, koňský vozík sice trochu mátl, protože pak se točil kolem vrat, ale také všichni samostatně. Největším problémem byla avie. Holky podpořila Šárka, Fandovi jsme měla být nápomocnna já. Bohužel jsem se během práce odmlčela, takže jsem to Fandovi moc neulehčila.

Druhé kolo mělo první úkryt horní (pod střechou u venkovních boxů) druhá osoba byla zabalená v roušce za slámou. Mates s Kačkou a Hesou měli opět jednodužší variantu a to v horním úkrytu. Osoba seděla na kraji a nohy měla spuštěné do prostoru. Pach osoby zachytili všchni hned, ovšem nalézt konkrétní polohu byl ořšek. U Kačky jsem opět zaperlila já, když jsem Šárku špatně slyšela a podpořila jsem Kazu moc brzo. Druhý úkryt zvládli všichni dobře, jen Mates se projevil jako rozený lavinový pes a Šárku packama skoro utloukl. Tři zkušenější člonové psího týmu měli horní úkryt zcela bez kontaktu s osobou a druhý úkryt stejný. Všichni tři to zvládli velmi dobře.

Nakonec byly všechny osoby nalezeny a psi dostali své odměny za dobře odvedenou práci...Tak uvidíme, kdy se zase podaří společně potrénovat...